1
/
3
/

Animasjon til din bedrift

Kontakt info@chrisdesign.no

Tidligere jobber i 2D og 3D animasjon

Tjenester

Logo animasjon

Logo animasjon

Gi presentasjoner en åpning som setter i gang samtalen og fremhever bedriftens profil. Lag et godt førsteinntrykk og gjør mottakeren ekstra oppmerksom på logoen din med en profesjonell logo vignett.

3D grafikk

3D grafikk

3D grafikk Visualiser spesifikke objekter med tre dimensjoner. Få en god oversikt med rotasjon, realistisk utseende og kamerabevegelser.

Forklaringsvideo

Forklaringsvideo

En forklarende video fanger opp kundens oppmerksomhet og øker kunnskapen om produktet eller tjenesten du selger.

Motion Graphics Design

Motion Graphics Design

Vis frem typografi, grafiske elementer og abstrakte effekter med animasjon kombinert med videoopptak.

Skaff deg en grafisk video med bevegelse tilpasset dine behov og formidle dine tjenester med engasjerende animasjon. 2D og 3D animasjon blir brukt på stadig flere felt innen underholdning og industriell virksomhet. Du finner animasjoner i alt fra animasjons og reklamefilmer, musikkvideoer og TV-produksjoner til dataspill, virtual reality-opplevelser og forklarings- og informasjonsfilmer.

Forklaringsvideo


Når man skal forklare komplekse produkter eller prosesser finnes ikke noe mer pedagogisk enn video. Da kan man støtte seg på gode steg-for-steg-forklaringer, tekst, illustrasjoner og animasjoner.

Sosiale mediavideo

 


Facebook og Instagram har satt nye standarder for hvordan vi lager og konsumerer video. I de flyktige feed-ene til de sosiale mediene er det bare rom for korte og svært konkrete videoer. Siden målgruppen ofte ser disse videoene uten lyd, bør de også være verdifulle uten lyd, for eksempel med støtte av tekst.

Produkt-video

 


Video er en effektiv metode for å vise og forklare produkter på en lettfattelig og troverdig måte. Da kan kunder eller potensielle kunder se og få mye bedre innsikt i et produkt.

Merkevare-video

 


Dette er video som forteller om merkevaren, hva er merkevarens visjon og hensikt. Denne bør være sentral på enhver merkevares nettside og frontes med stolthet.

Hvorfor bruke animasjonsvideo?

logo animasjon laget av chris design

For å få gjentakende kunder, altså kunder som kommer igjen og igjen, er regel nr. 1 personlighet. Det er viktig at en kunde kan sette et ansikt på navnet ditt. Dette er særlig tilfelle for internetthandel der kunden vil ha liten eller ingen kontakt med deg direkte. Det hjelper en person til å få en følelse av tillit til deg og produktene du selger hvis de kan se deg og opprette en «virtuell» kobling.

Det er mer sannsynlig et brukeren kjøper et produkt når de ser en medfølgende animasjonsvideo som forklarer produktet. En animasjonsvideo hjelper spirende bedriftseiere med å holde oversikt over hvor mange besøkende på deres nettsteder som kan bli faktiske kunder. Selv om de fleste bedrifter manuelt teller salg for å se hvilke produkter som er mest populære, kan animasjonsvideo holde oversikt over hvilke produkter eller tjenester potensielle kunder er interessert i, ved å vise antall visninger på hver video.

3D modell en svart Lamborghini

Animasjonsvideo er en billig måte å markedsføre på. Det er ikke mye som kan slå en profesjonelt laget animasjonsvideo når det kommer til markedsføring på internett! Målt i hva du vil få igjen for det, og de kostnadene du slipper ved å bruke timer på å selge, forklare og oppklare misforståelser, må animasjonsvideo sies å være en billig inngang til å få økt bevissthet rundt din bedrift og ditt produkt.

En animasjonsvideo trenger ikke nødvendigvis å være begrenset til bare din side. Gratis nettsteder som YouTube og Vimeo har nyttige verktøy som lar deg laste opp dine videoer og bruke søkeord for å skape interesse for dem. En ekstra bonus ved å bruke disse nettstedene er at de er kompatible med smarttelefoner. Videoer kan deles, i motsetning til tekst. Det er mer sannsynlig at videoen blir delt når det bare er å kopiere en link inn i en feed, på facebook, sms, eller hva det skulle være.

Visuell animasjon brukt til bakgrunn på skjerm

Slik fungerer animasjons-prosessen:

Idefasen

Helt i starten trengs det informasjon om bedrifen og deres behov. En Briefsamtale er viktig for å analysere målet, hvilken målgruppe og lære mer om tjenestene som skal formidles.Dette er prosessen for å generere kreative gode ideer og løsninger gjennom intensiv gruppediskusjon.

Planlegging

Der diskuteres utvikling av mål, strategier, oppgavelister og planer som kreves for å nå målene. I planleggingsfasen bygges det videre fra Brief og det settes opp en progresjonsplan. Oversiktlig skisser og storyboard blir tegnet. Dette viederesendes til bedriften for godkjenning.

Utvilkling

Dette er hvor produktet blir produsert og hver detalj blir tatt vare på. Alle grafiske elementer designes med nøyaktighet. Fargebruk og bedriftens design profiler blir tatt hensyn til. Videre utvikles animasjon og andre utforminger. Det vil bli lagt ved lyd og voice over i tilfeller det er nødvending.

Lansering

Der kunden får se produktet i førstehånds hånd. Filmen leveres i tilpasset format og til ulike digitale flater etter bedriftens ønske.

Motion design and 3D graphics

Chris design er et kreativt motion design og 3D grafikk foretak basert i Oslo. Foretaket ble opprettet i 2013 og har fokus på kvalitet og kreative løsninger innen for 2D og 3D animasjon. Med kunnskap fra freelance -markedet og utvidet nettverk kan Chris design vise til gode erfaring med produksjon til større bedrifter.

Kontakt oss

    captcha